Anja Rupel je danes voditeljica na Radiu Slovenija 1, že od srednje šole življenjska sopotnica in sodelavka Aleša Klinarja, v 90. letih pa ni bila le ena naših najbolj priljubljenih pevk, ampak tudi TV voditeljica in ikona stila.

30. oktobra jo lahko v Stožicah ujamete na največjem 90/00s žuru v tem delu Evrope, kjer boste lahko zapeli tudi z Janom Plestenjakom, Karmo, Miranom Rudanom, Flirrti, Colonio, 4Fun, Dadijem Dazom, Mambo Kingsi, Kingstoni … ob originalni ekipi DeeJay Time pa bo v Sloveniji prvič nastopil tudi ikonični Scooter. Božični DeeJay Time kot ga še niste doživeli, le nekoliko prej in v še enkrat večji dvorani.

Zdi se, da so bila za vas 90. leta, leta glasbene emancipacije: po Videoseksu ste se uveljavili kot solistka in nanizali kup hitov. Kako bi nekomu, ki tega ni doživel, kratko opisali tisti čas?

Ko smo se razšli z Videosexom, sem mislila, da sploh ne bom več nastopala kot pevka, sem pa takrat začela delati na prvi zasebni televiziji, Kanalu A in potem se je zgodila še solistična kariera. To so bila leta brez pametnih telefonov, širokopasovnega interneta, čas satelitskih TV-anten … Vse je bilo novo, po osamosvojitvi smo se bolj odprli zahodni pop kulturi, bilo je več informacij o glasbi, začeli so se tiskati prvi cedeji …

Kaj pogrešate?

Kot glasbenica moram reči, da so bili to zlati časi za slovensko glasbo. To pogrešam. Že v 80. letih se je poslušalo veliko slovenske glasbe, v 90. pa je postala še bolj raznolika: pop, rock, dance, hiphop, popevka … Zelo veliko slovenske glasbe se je ustvarjalo in poslušalo. Ljudje so peli slovenske komade, hodili v diskoteke, kjer smo tudi veliko nastopali. Te skladbe so še danes hiti in ljudje jih pojejo.

Anja Rupel – Odšla bom še to noč

V zadnjem času se zdi, da je glasba 90. in 00. let samosvoj žanr. Tudi mladi jo odkrivajo in sprejemajo kljub obilju nove muzike.

Zdaj slovenskega popa skoraj ni. Imamo Nino Pušlar, ki je na sceni že 15 let, Jan Plestenjak pa je tudi že iz 90. let. Zato ljudje poslušajo tudi starejšo slovensko in tujo glasbo, ki je poslušljiva, gre hitro v uho, teksti so taki, da lahko zraven poješ. Zala in Gašper delata čisto fino muziko, a težko bi zapela z njima, to je čisto drugačna glasba, druga energija. Saj sploh ne vem koga bi še omenila, znam recimo zapeti kakšen komad Nine Pušlar.

Bili ste tudi modna ikona tistega časa. Kaj ste nosili?

Ne vem sicer, če sem bila ravno modna ikona, mi je pa bilo pomembno kako izgledam, primerno tistemu plesnemu popu, ki sem ga takrat izvajala. Po pravici se bolj spomnim mode 80. let, ki je bila bolj posebna, bi pa v omari gotovo našla tudi še kak kos iz devetdesetih. Moda tistega časa je bila zelo raznolika, veliko je bilo nekih stilov. Zagotovo imam doma še kakšen choker, ki so zdaj spet zelo popularni, kakšni smešni čevlji z zelo debelim podplatom, ki se tudi vsakih nekaj let vračajo, pa zelo mini krila, ki jih zdaj mogoče lahko obleče moja hči (smeh). Pa cel kup umetnih čopov. Že iz Videosexa sem prinesla zavedanje, da v glasbi ni pomembna le melodija in kako nekaj zapoješ, ampak cel komplet … v devetdesetih pa se je to nadaljevalo.

Koga pa pogrešate s televizije in filma?

Prijatelje tako ali tako vrtijo ves čas, zdaj vidim, da majice z motivi serije prodajajo tudi v večji verigi trgovin z obačili. Na pamet mi zdaj pade tudi serija Seinfeld, pa neke napovednike za novi Beverly Hills 90210 sem gledala …

Je kaj takega, česar v 90. niste naredili pa vam je žal?

Niti ne, mogoče bi lahko še več nastopala, ker sem bila kar zbirčna. Drugače je bilo pa fino.

Najljubši 90s komad iz vašega opusa?

Verjetno Odšla bom še to noč, ker je bil to tudi moj najljubši spot, tudi zato, ker je bil prvi v moji samostojni karieri, a sem ga morala potem tolikokrat peti, da se mi je kar priskutil. A to je eden tistih komadov, omenila bi še Lep je dan, ki so ostali. Lepo je videti, da je po vsem delu nekaj ostalo, kot recimo tudi Moja mama skupine Videosex pa še kakšen drug. Eden mojih ljubših je bil tudi Plašč ljubezni. Ta video tudi še vedno rada pogledam, je bilo pa dvodnevno snemanje v Italiji res naporno.

Anja Rupel – Plašč ljubezni (video)

Imate izkušnjo nastopanja na Božičnih DeeJay Time zabavah v dvorani Tivoli. Oktobra prihajate na podobno, a še večjo zabavo v Stožice. Kaj lahko pričakujemo?

Na vseh takih ‘masovkah’ je ob dobro razpoloženih izvajalcih in publiki vedno super energija, na zabavah DeeJay Time pa je bil vedno totalen žur.

Stoja Auer ali Mario Galunič?

Stojan Auer. Karkoli si danes mislimo o njem, je bil prvi frajer, ki je k nam pripeljal nekatere velike zvezde tistega časa in promoviral tudi slovenske izvajalce.

C. R.: foto: Arhiv izvajalke